Usein kysyttyä

Salasanani on vanhentunut, mitä teen?

Tilaa itsellesi uusi salasana kirjautumiskentän alapuolelta kohdasta "Salasana unohtunut / vanhentunut". Syötä käyttäjätunnuksesi, eli sähköpostiosoitteesi ja tekstivarmennus. Järjestelmä lähettää sähköpostiisi linkin, jota klikkaamalla pääsee syöttämään järjestelmään uuden salasanan. 

Milloin salasanani vanhenee?

Salasana vanhenee 90 vuorokauden välein korkean tietoturvavaatimuksen takia. 

Millainen salasanan tulee olla?

Salasanassa tulee olla vähintään 10 merkkiä, isoja ja pieniä kirjaimia sekä numero.

Miten pystyn muuttamaan/poistamaan tietoa?

Yrityksen tietoja voi muuttaa silloin kun mikään sopimus ei ole kunnalla tarkastettavana. Palvelun tuottajien osien tietoja voi muuttaa silloin kun yksikään niistä sopimuksista (hakemuksista) ei ole kunnilla tarkastettavana johon kyseinen palveluntuottajan osa on liitetty.

Hinnastoja ei voi muuttaa hyväksynnän jälkeen muuta kuin luomalla uuden korvaavan hinnaston joka pitää hyväksyttää kunnalla uudestaan.

Muokkaaminen niiltä osin kuin mahdollista onnistuu joko palveluntuottajan yrityksen tiedoista tai muokkaamalla sopimus-wizardin kautta tietoja.

Voiko palvelutapahtumia viedä etukäteen järjestelmään esim. kesäkuussa heinäkuun tapahtumat?

Ei voi. Tapahtumat tulee kirjata järjestelmään vasta tapahtuman jälkeen.

Tunnukseni on lukkiutunut?

Käyttäjätunnus lukkiutuu jos salasanan syöttää väärin 5 kertaa. Ota yhteyttä omaan järjestäjääsi ja kerro viestissäsi käyttäjätunnuksena käytetty lukkiutunut sähköpostiosoite. Tunnusten avaaminen on järjestäjälle maksullinen toimenpide.

Olen unohtanut tehdä kirjauksia, miten pitkään voin takautuvasti kirjata tapahtumia?

Palvelutapahtumat tulee kirjata PSOP-järjestelmään aina ensi tilassa palvelukohtaisten sääntökirjojen ohjeiden mukaisesti. Teknisesti kirjaus on mahdollista 60 vrk taaksepäin olevan kuukauden alkuun. Tämä kirjausväli on nähtävissä kirjausnäkymässä, tekstillä ”Tapahtumien kirjaus on mahdollista ajalle:”.

Olen tehnyt virheellisen kirjauksen, miten korjaan asian?

Ennen järjestäjän deadlinea (usein seuraavan kuun 4. päivä) kirjausten muokkaaminen onnistuu palveluntuottajan toimesta. Tapahtumien ehtiessä tilitykseen on otettava yhteyttä ostovoiman myöntäjään. Palveluntuottaja kirjaa oikeat tapahtumat uusina kirjauksina asiakkaalle, jonka jälkeen kunta hyvittää virheelliset kirjaukset.

Miksi ostovoimaa ei löydy palveluvarausta tehdessä?

Palveluvaraus on tehtävä heti ostovoiman numeron saadessa. Palveluvarausta ei voi tehdä enää ostovoiman sulkeuduttua. Ota yhteyttä ostovoiman myöntäjään.

Miksei asiakkaalle ole muodostunut automaattisia tapahtumakirjauksia (jatkuvassa palvelussa)?

Asiakkaalle muodostuu automaattisesti seuraavan kuun tapahtumakirjaukset hyväksyttäviksi, jos asiakkaalla on ollut tapahtumia edellisessä kuussa, ja hänellä ei ole ollut voimassaolevaa keskeytystä kuun vaihteessa. Tarkista asiakkaan edellisen kuun kirjaukset. Yrityksellä tai tuottajanosalla täytyy myös olla voimassaoleva hinnasto jotta tapahtuvat voivat muodostua

Miksei asiakkaan tapahtumat näy ”Asiakkaat ja toteuma” – raportilla?

Raporttia tulostaessa valitaan joko yritystaso tai tietty tuottajanosa. Jos asiakkaan tapahtumat on kirjattu (esim. vahingossa) yritystasolle, niin asiakkaan tapahtumat eivät näy toimipaikkakohtaisessa raportissa.

Miksei automaattisissa tapahtumakirjauksissa näy suoraan haluttu kunta tai miksen näe tietyn palvelun asiakkaita?

Käyttäjätunnus täytyy palveluntuottajan pääkäyttäjän toimesta liittää haluttuihin palvelutiimeihin järjestelmässä. Palvelutiimien avulla voidaan rajoittaa tietyn palvelun asiakkaiden näkymistä eri käyttäjille. Tämä rajoittaa myös pääsyä automaattisiin tapahtumakirjauksiin, jos kyseisille palveluille ei ole oikeutta.